Örülök, hogy ránk találtál!

Barátaim, ismerőseim biztattak, kezdjem a konyhai tapasztalataimat egy blogba gyűjteni és megosztani Veletek. Lesz itt minden, levesek, főételek, még mosószer is, de legfőképpen péksütik, kenyerek, sütemények. Lesznek átvett receptek és sajátok is.Lesznek sikerek és konyhai katasztrófák, de ha nem veszed rossz néven, mi azt is megosztjuk Veled :)
És mivel mi szinte mindig ketten ügyködünk a konyhában a lányommal Jázminnal, lesznek gyerekek által is elkészíthető receptek. Remélem gyakran ellátogatsz hozzánk és találsz majd kedvedre való recepteket :)

2014. május 24., szombat

Trappista jellegű házi sajt


Már volt egy sajt készítményem, most egy másmilyent mutatok be, de ugyanolyan egyszerű elkészíteni. A receptre a Szeretetrehangoltan blogon találtam. Míg a másikat rántani is lehetett, ez inkább melegszendvicsre ajánlom, vagy pizzára, mert ez nagyon szépen megolvad hő hatására. Természetesen lehet „csakúgy” is enni. J

Hozzávalók:
500 g túró (én boltit használtam)
1 l tej (esetemben házi volt, de tökéletes a zsíros bolti is, csak ne legyen hőkezelt típus)
60 g vaj (nem margarin!)
1 kávéskanál szódabikarbóna
1 teáskanál só
fűszerek ízlés szerint



A túrót egy nagyobb lábasba tettem, hozzáadtam a tejet és habverővel, vagy botmixerrel elkeverem. (ha a túró szárazabb fajta, akkor a botmixert ajánlom, hogy szépen elkeverődjenek egymással) Felforraltam és félretettem 20 percre. Ez idő alatt szépen kicsapódik a savó. Sűrű szitán leszűrtem, ( a savót nem dobom ki, tökéletes a kenyérsütéshez, vagy kiflikhez víz helyett)  majd a túró szerű töretet egy teflonos edénybe tettem. Jobb ilyenbe folytatni a műveletet, hogy ne ragadjon le. Hozzáadtam a vajat, a sót és a szódabikarbónát és kis lángon addig főzöm, míg egy nyúlós egybemasszát nem kapok. Kettéválasztom, formába öntöm, kanál hátuljával tömörítem és hagyom kihűlni. Amikor kihűlt, kiborítom és hagyom hűvös helyen száradni. (Kb. 3-4 óra)
Hűtőben akár egy hétig is eláll. Jó étvágyat! J


Tippek: A formába öntést én úgy oldottam meg, hogy nagyobb, öblösebb bögrékbe tettem a sajtot. Nagyon szépen kijön belőle ha már kihűlt, ráadásul nagyon helyes kis sajtkorongokat kapunk így J A fűszert lehet akkor is hozzáadni a sajthoz, amikor a sót, szódabikarbónát és vajat, akkor szépen benne lesz a sajtba (lásd kapros változat) vagy csak megszórni a bőgre alját bőven fűszerrel és akkor amikor kiborítjuk egy szép fűszertakaró lesz a tetején.

Jó próbálkozást mindenkinek! J



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése