Örülök, hogy ránk találtál!

Barátaim, ismerőseim biztattak, kezdjem a konyhai tapasztalataimat egy blogba gyűjteni és megosztani Veletek. Lesz itt minden, levesek, főételek, még mosószer is, de legfőképpen péksütik, kenyerek, sütemények. Lesznek átvett receptek és sajátok is.Lesznek sikerek és konyhai katasztrófák, de ha nem veszed rossz néven, mi azt is megosztjuk Veled :)
És mivel mi szinte mindig ketten ügyködünk a konyhában a lányommal Jázminnal, lesznek gyerekek által is elkészíthető receptek. Remélem gyakran ellátogatsz hozzánk és találsz majd kedvedre való recepteket :)

2014. május 23., péntek

Sajtos-joghurtos kifli


Ez az a kifli ami majdnem croissant, de mégsem J Hiszen tudjuk, hogy a croissant időigényes dolog. Keresgélve erre a receptre találtam a Szeretrehangoltan blogon. Hamar elkészül, nagyon finom és tényleg légies mint a híres francia reggeli kiflike. J



Hozzávalók:
500 g finomliszt
150 g víz
150 g joghurt
50 g olivaolaj
25 g friss élesztő
1 kiskanál cukor
2 kiskanál só

Tetejére:
3 evőkanál tej
reszelt sajt

A lisztet, a sót és a cukrot egy tálba helyeztem, majd mélyedést készítettem a közepébe. Belemorzsoltam az élesztőt, hozzáadtam a langyos vizet és a joghurtot, kicsit megkevertem a mélyedésbe és hagytam az élesztőt egy kicsit felfutni. Ekkor hozzáadtam az olajat is és sima, lágyabb, de nem ragadós tésztát dagasztottam belőle. Letakartam és hagytam duplájára megkelni.
Az idő elteltével nyújtódeszkára tettem de nem dagasztottam át erősen, hanem csak  lágyan, finoman kicsit átsímogattam. Kerekre kinyújtottam, és így is hagytam pihenni 10 percet. Ezután pizzavágóval 12 háromszög szeletre vágtam a tésztát (mint a pizzát szokták), a szélesebb részétől kezdve feltekertem őket kifliformára, majd sütőpapíros tepsire raktam őket, letekartam és hagytam további 20 percet kelni. Ekkor lekentem tejjel, megszórtam sajttal és betettem a hideg sütőbe sülni, úgy hogy annak az aljába egy kislábasban forró vizet tettem, ezzel biztosítva a párát a sütéshez. Míg a sütő felmelegedett, a kiflik szépen tovább keltek. Addig sütöttem, míg szép aranybarna nem lett J

Jó étvágyat!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése