Örülök, hogy ránk találtál!

Barátaim, ismerőseim biztattak, kezdjem a konyhai tapasztalataimat egy blogba gyűjteni és megosztani Veletek. Lesz itt minden, levesek, főételek, még mosószer is, de legfőképpen péksütik, kenyerek, sütemények. Lesznek átvett receptek és sajátok is.Lesznek sikerek és konyhai katasztrófák, de ha nem veszed rossz néven, mi azt is megosztjuk Veled :)
És mivel mi szinte mindig ketten ügyködünk a konyhában a lányommal Jázminnal, lesznek gyerekek által is elkészíthető receptek. Remélem gyakran ellátogatsz hozzánk és találsz majd kedvedre való recepteket :)

2014. május 29., csütörtök

Erzsike tortája – Vaníliás-almás-mazsolás linzertorta



Jó pár évvel ezelőtt, vendégségben voltunk nagyon kedves barátainknál. Erzsike, a ház asszonya ezt, vagy legalábbis ehhez hasonló tortával kínált bennünket. Nekem akkor nagyon ízlett. A receptet akkor nem kaptam meg, az élet meg úgy hozta messze kerültünk egymástól. De most újból felvettük egymással a kapcsolatot és a receptet is megkaptam. Nálunk Erzsike torta lett a neve. J



Hozzávalók:
A tésztához:
250 g liszt
80 g vaj
2 tojás
80 g cukor
1 citrom héja lereszelve
0.5 csomag sütőpor

A töltelék:
1 csomag vanília puding
400 ml tej
6 evőkanál cukor
4-5 darab alma
1-2 marék mazsola (ki mennyire szereti a sütiben)
Lekenéshez:
1 tojás
1 evőkanál barack lekvár

A tészta összetevőiből tésztát gyúrtam, majd amikor szépen összeállt, fóliába tekertem és a hűtőbe pihentettem 1 órán keresztül
Míg a tészta pihent elkészítettem a tölteléket. A pudingot megfőztem 3 evőkanál cukorral és 400 ml tejjel, a puding előírása szerint, majd fóliával letakarva (hogy ne bőrösödjön) félretettem hűlni.
Az almákat megpucoltam, kis kockákra felvágtam és egy nagyobb tálba helyeztem. Rászórtam 3 evőkanál cukrot és két marék mazsolát, majd szépen összekevertem és állni hagytam. Az alma a cukortól levet ereszt, de a mazsola ezt szépen magába szívja. Mi csipegettünk közben belőle és nagyon finom volt, ahogyan átvették egymás ízét. Ha mégis maradna az alján lé (alma fajtától függ) én azt felhígítom vízzel és máris kész az almás hűsítő szörp J
Összeállítás:
A tészta kétharmadát szép vékony karikára kinyújtom, majd óvatosan áthelyezem egy pite formába és elegyengetem a széleit, hogy szépen belesimuljon. A tésztára rákanalazom, majd egyenletesen elsimítom a megfőtt kihűlt vanília pudingot. Ennek tetejére pedig rákanalazom egyenletesen az almás-mazsolás keveréket. A megmaradt tésztából rácsot készítettem a linzertorta tetejére, felvert tojással megkentem és megsütöttem. Akkor van készen amikor a tészta szélei szép barnára sültek. A trükk abban áll, hogy 5 perccel a teljes megsülés előtt, a tészta tetejét megkentem egy evőkanál barack lekvárral. Ettől kap egy kis extra ízt és szép fényes lesz a teteje J

Egyszerű és nagyszerű recept. Próbáljátok ki! J


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése