Örülök, hogy ránk találtál!

Barátaim, ismerőseim biztattak, kezdjem a konyhai tapasztalataimat egy blogba gyűjteni és megosztani Veletek. Lesz itt minden, levesek, főételek, még mosószer is, de legfőképpen péksütik, kenyerek, sütemények. Lesznek átvett receptek és sajátok is.Lesznek sikerek és konyhai katasztrófák, de ha nem veszed rossz néven, mi azt is megosztjuk Veled :)
És mivel mi szinte mindig ketten ügyködünk a konyhában a lányommal Jázminnal, lesznek gyerekek által is elkészíthető receptek. Remélem gyakran ellátogatsz hozzánk és találsz majd kedvedre való recepteket :)

2014. május 3., szombat

Pozsonyi kifli


A recept megvolt már régen, ősrégi recepteskönyvben, csak éppen nem keltette fel az érdeklődésem. Mindez addig míg nem olvastam arról, hogy a pozsonyi kifli receptjét szabályozta az EU, azzal kapcsolatban, hogy a töltelék-tészta aránya 60-40 kell legyen, na meg a formáját is szabályozták, de erről többet olvashatsz itt, ahol láthatod milyen komoly szabályozások mennek végbe e süti körül J
Gondoltam ha ekkora a cécó körülötte, akkor csak valami nagyon finom dolog lehet. Nekiveselkedtünk, elkészítettük és egyáltalán nem csalódtunk J

Hozzávalók:

Mákos töltelék:
200 g darált mák
120 g kristálycukor
40 g zsemlemorzsa
1 dl víz
1 citrom reszelt héja
Ízlés szerint mazsola

Diós töltelék:
200 g darált dió
120 g kristálycukor
40 g zsemlemorzsa
1 dl víz
1 citrom reszelt héja
Ízlés szerint mazsola

Mi a töltelékkel kezdtük, egy nappal a sütést megelőzőleg, hogy másnap könnyebben formázhassuk. Mindkét töltelék esetében a vizet a cukorral felforraltam, majd hozzáadtam a többi hozzávalót és jól elkevertem. Külön-külön fóliába helyeztem, feltekertem, és így feltekerve kicsit formáztam henger alakúra, majd a hűtőbe tettem pihenni másnapig.

Hozzávalók a tésztához:
150 ml hideg tej
450 g liszt
125 g margarin/vaj
60 g zsír
50 g porcukor
10 g só
25 g élesztő
1 db tojássárgája.

Az összes hozzávalóból egy keményebb de jól kezelhető tésztát készítettem úgy, hogy az élesztőt sem futtattam fel, nincs erre szükség. Amikor a tészta elkészült a hűtőben pihentettem 1 órát.
Az 1 óra elteltével a tésztát kivesszük a hűtőből, majd 28 egyforma darabra osszuk kis gombócokat formálva, majd mindegyik gombócot nyújtsuk ki vékonyan ovális formára. A töltelékeket osszuk mindegyiket külön-külön 14-14 részre, majd készítsünk belőlük kis hengereket. Vegyünk egy kinyújtott tészta korongot, helyezzük rá a töltelék hengert és tekerjük fel. Amikor ez megvan hengergessük még picit formázás céljából úgy, hogy a két végén vékonyabbak legyenek. Ezután alakítsuk ki a végleges formájukat: a mákos legyen patkó formájú, a diós pedig nyomtatott C betűt formázzon, majd helyezzük őket egy sütőpapírral bélelt tepsire.
Ahhoz, hogy szép repedezett legyen a teteje a következőképpen kell eljárnunk. Egy tojást szétválasztunk, sárgáját a fehérjétől. A megformázott kifliket megkenjük a tojás sárgájával, majd félretesszük hűvös helyre száradni (ez kb. 40 perc és nem ajánlatos a hűtőbe szárítani, mert ott nem fog) majd ugyanezt a műveletet megismételjük a tojás fehérjével is. Az így lekent kifliket előre bemelegített sütőbe aranybarnára sütjük.

Jó étvágyat! J


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése