Örülök, hogy ránk találtál!

Barátaim, ismerőseim biztattak, kezdjem a konyhai tapasztalataimat egy blogba gyűjteni és megosztani Veletek. Lesz itt minden, levesek, főételek, még mosószer is, de legfőképpen péksütik, kenyerek, sütemények. Lesznek átvett receptek és sajátok is.Lesznek sikerek és konyhai katasztrófák, de ha nem veszed rossz néven, mi azt is megosztjuk Veled :)
És mivel mi szinte mindig ketten ügyködünk a konyhában a lányommal Jázminnal, lesznek gyerekek által is elkészíthető receptek. Remélem gyakran ellátogatsz hozzánk és találsz majd kedvedre való recepteket :)

2014. május 31., szombat

Házi csokoládé



Nálunk ez egy elég gyakran elkészített édesség. Szerintem egészségesebb mint a boltban kapható csoki, arról nem beszélve hogy mennyire finom. J
Ez a recept megjelent már itt is, de akihez még nem jutott el, azzal itt is megosztom. J

Hozzávalók egy 20x25 cm-es formához
2 dl víz
500 g cukor
70 g Holland kakaópor
125 g vaj
400 g tejpor (a kávékrémpor nem használható és a tejpor nem kiváltható mással)
Mogyoró, dió, mazsola ízlés szerint (nem muszáj, csak ha valami különlegeset szeretnénk)

Elkészítés:
A vizet a cukorral közepes lángon főztem. Forrástól számítva három percen keresztül. Ezután levettem a tűzről és hozzákevertem a kakaót, majd ismét visszateszem főni, újabb három percre. Ekkor levettem a tűzről és hozzáadtam a vajat majd a tejport. Lehet fakanállal is elkeverni, lehet kézimixert is használni, a lényeg, hogy szép síma egynemű massza legyen az eredmény.
A formába alufóliát helyeztem, belesimítottam a masszát és pár órát szilárdulni hagytam a csokit. Ha nem szilárdulna nem kell csüggedni, egy éjszakára pihentessük hűtőbe (sok függ attól is tényleg elég ideig forraltuk a cukros vizet, tejpor függő is a dolog, de a hűtés biztos segít majd rajta) Ezután szeletelhető a csoki.

Jó étvágyat! J


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése