Örülök, hogy ránk találtál!

Barátaim, ismerőseim biztattak, kezdjem a konyhai tapasztalataimat egy blogba gyűjteni és megosztani Veletek. Lesz itt minden, levesek, főételek, még mosószer is, de legfőképpen péksütik, kenyerek, sütemények. Lesznek átvett receptek és sajátok is.Lesznek sikerek és konyhai katasztrófák, de ha nem veszed rossz néven, mi azt is megosztjuk Veled :)
És mivel mi szinte mindig ketten ügyködünk a konyhában a lányommal Jázminnal, lesznek gyerekek által is elkészíthető receptek. Remélem gyakran ellátogatsz hozzánk és találsz majd kedvedre való recepteket :)

2014. május 16., péntek

Philadelphia jellegü krémsajt házilag



Szeretjük a Philadelphia sajtot, bár nem sokszor emeltük le a bolti polcról az évek során (egy kezemen is megszámolhatnám) és nem azért mert nem finom (nagyon is az) hanem mert nekünk drága. Ezért hát elő kellet állítani házilag. Pláne azért is, mert az egyik kedvenc tortánk a cheesecake, abba meg sok kell. De fűszerezni is lehet fokhagymával, zöldfűszerekkel, borssal, szóval bármivel (csak akkor ne tegyétek a sajttortába :P )
Hozzávalók:
Tetszőleges mennyiségű minimum 20%-os tejföl
Ennyi? Csak? Bizonyám! És ami még jobb hír, nyugodtan lehet bolti, csak nézni kell a minőséget J Én általában a vödrös tejfölök között válogatok. Most csak azért nem írok márkát, mert én Romániában élek és egy helyi vállalkozó tejfölét részesítem előnybe, nekem ez vált be legjobban.
Az eljárás a következő: A tejfölt mikróba helyezem és CSAK szobahőmérsékletűre fellangyosítom, éppen csak kicsit. Ha nem felejtem el reggel kiteszem a konyhapultra és délutánra jó lesz, ilyenkor nem kell már mikrózni.
Egy sűrű szitába gézt, vagy ritka szövésű konyharuhát helyezek és a tejfölt belefordítom a szitába. NAGYON FONTOS! A tejfölt elötte NEM szabad megkavarni, tömbszerűen kell kijönnie a dobozból/vödörkéből. Ha felfordítom és önszántából nem akar kijönni (és sosem akar) akkor amikor már felfordítottam a doboz/vödörke alját kiszúrom, így levegőt kap és szépen kicsusszan J
Egy éjszakára hűvös helyen hagyom lecsöpögni a tejfölt. Eddigre már összeesik, sűrűbb lesz. Ekkor így szitával együtt, egy konyharuhával letakarva  beteszem a hűtőbe további 48 órára. Az idő elteltével voila, kész is van a krémsajt. Ebben az állapotban lehet fűszerezni, sózni, vagy natúr felhasználható a sajttortához J

Ugye milyen egyszerű? ;)

2 megjegyzés:

  1. Timi, remélem, nem haragszol meg, de nem javaslom a mikrózást, ui. nagy kárt tesz az ételben. Amúgy én is 20%-os vödrös tejfölt használok (Magyar tejföl márkájút), nem melegítem fel szobahőmérsékletűre, hanem csak átborítom egy konyharuhával vagy mull-lappal bélelt tálba és pár napig (akár hűtőben tartva is) csöpögtetem attól függően, hogy milyen keménységet szeretnék elérni. Én volt, hogy csöpögtetés előtt összekavartam, és úgy is szép állagú lett. Egyébként marha jók ezek a házilag előállított cuccok. Én ebből a házi mascarponéból készítem a fagyit is, olyan jó krémes lesz. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Gabi! Dehogy haragszom, örülök, ha minnél többen hozzászólnak és megosszák a tapasztalataikat. :) Én a pultra kirakós típus vagyok, az kényelmesebb nekem, mint a mikrózás, de már az utóbbi is előfordúlt már. Én egyszer kavartam csak össze, azóta töbet nem, mert nekem nem vált be, de lehet tejföl függő a dolog.
      Azt a fagyit meg megskubizom Nálad, lassan eljön az ideje :)

      Törlés