Örülök, hogy ránk találtál!

Barátaim, ismerőseim biztattak, kezdjem a konyhai tapasztalataimat egy blogba gyűjteni és megosztani Veletek. Lesz itt minden, levesek, főételek, még mosószer is, de legfőképpen péksütik, kenyerek, sütemények. Lesznek átvett receptek és sajátok is.Lesznek sikerek és konyhai katasztrófák, de ha nem veszed rossz néven, mi azt is megosztjuk Veled :)
És mivel mi szinte mindig ketten ügyködünk a konyhában a lányommal Jázminnal, lesznek gyerekek által is elkészíthető receptek. Remélem gyakran ellátogatsz hozzánk és találsz majd kedvedre való recepteket :)

2014. március 28., péntek

Vaníliás-mazsolás csiga és ennek változatai



Ez talán a legegyszerűbben elkészíthető csiga, péksüti amit valaha is készítettem!
A tésztájával most kicsit csaltam, mert egyszerűen vettem egy leveles tésztát a boltban és abból készítettem a csigákat, sütiket. Ezt most azért csináltam így, mert ma nem volt sok időm, másrészt, hogy ne szegjem azonnal a kedveteket holmi 4-5 órán át kelesztett, hajtogatott tésztával. De ne izguljatok, lesz olyan is! :D

A vaníliakrémhez:
2 tojássárgája
2 evőkanál cukor
½ tasak bourbon vaníliás cukor (akinek van, fél vanília kikapart belseje)
1 evőkanál kukoricakeményítő
2 dl tej

A két tojássárgáját kézi habverővel elkevertem a két evőkanál cukorral, majd hozzáadtam a fél tasak vaníliás cukrot. Ehhez hozzáadtam a keményítőt, ezzel is elkevertem, hogy egynemű, csomómentes massza legyen. Lassanként hozzáadtam a tejet is, majd a legkisebb lángon, állandó kevergetés mellett sűrűre főztem. A krémet letakarva hagytam hűlni, hogy ne bőrösödjön.
A csigákhoz egyszerűen a lapra kentem a krémet, megszórtam mazsolával, feltekertem, mint a bejglit és kb. 2 cm-es szeleteket vágtam belőle, tepsire helyeztem, lekentem egy felvert tojással és megsütöttem őket. Nagyon fontos, hogy a leveles tészta már meleg sütőbe kerüljön.
A hajtogatott verzióhoz az alábbi képek szerint jártam el. Kockára vágtam a lapot, kettéhajtottam, a szélétől a közepe felé bevagdostam úgy, hogy ne érjek a közepéig. Kihajtottam, majd a mellékelt képek szerint hajtogattam a széleit, hogy a kívánt formát megkapjam. A közepébe helyeztem egy kiskanálnyi krémet és díszítésképpen egy-egy aszalt vörös áfonyát raktam a krém tetejére. A széleit lekentem felvert tojással, így mentek a sütőbe.


A kis szélforgó formát pedig szerintem mindenki el tudja készíteni, abba a változatba is a vanília krém került.
És hogy mitől ilyen szép fényes a tészta amikor kisült? A legvégén amikor kiveszem a kész sütit a sütőből, azonnal lekenem cukorsziruppal, ettől lesz olyan szép fényes. A cukorszirup nem más, mint fél deci vízbe megfőzök két evőkanálnyi cukrot, míg az picit sűrűsödni kezd. Fontos, hogy a süti forró legyen és a cukorszirup hideg. Ez utóbbit jó előre el kell készíteni és lehűteni. Ha marad belőle, jól zárható üvegben eláll pár napot a hűtőben.

Jó étvágyat! J


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése