Örülök, hogy ránk találtál!

Barátaim, ismerőseim biztattak, kezdjem a konyhai tapasztalataimat egy blogba gyűjteni és megosztani Veletek. Lesz itt minden, levesek, főételek, még mosószer is, de legfőképpen péksütik, kenyerek, sütemények. Lesznek átvett receptek és sajátok is.Lesznek sikerek és konyhai katasztrófák, de ha nem veszed rossz néven, mi azt is megosztjuk Veled :)
És mivel mi szinte mindig ketten ügyködünk a konyhában a lányommal Jázminnal, lesznek gyerekek által is elkészíthető receptek. Remélem gyakran ellátogatsz hozzánk és találsz majd kedvedre való recepteket :)

2014. március 19., szerda

Fokhagymás - tejfölös - sajtos baguette


Hozzávalók (8 adaghoz):
0,5 kg liszt
2,5 dl tej
2,5 dkg friss élesztő
1 teáskanál cukor
2 kávéskanál só
0,5 dl olaj
2 evőkanál tejföl
1 tojás
2 evőkanál burgonyapehely
Tetejére
1 nagy gerezd fokhagyma
1,5 dl tejföl
reszelt sajt tetszés szerinti mennyiségben
2 csipet só
Elkészítés: 
A langyos tejbe belemorzsoltam az élesztőt a cukorral és hagytam felfutni. Miután ez megtörtént beleöntöttem a kenyérsütő üstjébe, hozzáadtam a többi hozzávalót és hagytam, hogy a gép egy sima tésztát dagasszon. Amikor készen lett, kivettem, beletettem egy kelesztőtálba és hagytam duplájára kelni.
A tésztát átgyúrtam és 8 egyenlő részre osztottam. Kis gombócokat formáztam belőlük, majd mindegyiket hosszúkásra nyújtottam, és lazán feltekertem. Így 8 egyforma, hosszúkás rudat kaptam. Éles pengével (vagy késsel) hosszában megvágtam, úgy, hogy a két végén kihagytam 1,5-1,5 centimétert. Így hagytam még 15 percet állni.
Addig megpucoltam a fokhagymát, lereszeltem és elkevertem a tejföllel és a kevés sóval. A tejfölt rákanalazom a baguette vágásaiba és egyenletesen elkenem, megszórom a reszelt sajttal és 180 fokon aranybarnára sütöm. (kb. 30 perc)

1 megjegyzés: