Örülök, hogy ránk találtál!

Barátaim, ismerőseim biztattak, kezdjem a konyhai tapasztalataimat egy blogba gyűjteni és megosztani Veletek. Lesz itt minden, levesek, főételek, még mosószer is, de legfőképpen péksütik, kenyerek, sütemények. Lesznek átvett receptek és sajátok is.Lesznek sikerek és konyhai katasztrófák, de ha nem veszed rossz néven, mi azt is megosztjuk Veled :)
És mivel mi szinte mindig ketten ügyködünk a konyhában a lányommal Jázminnal, lesznek gyerekek által is elkészíthető receptek. Remélem gyakran ellátogatsz hozzánk és találsz majd kedvedre való recepteket :)

2014. március 30., vasárnap

Kakaós csiga és marmeládés hajtogatott bukta blundel tésztából



Amikor először hallottam a blundel tésztáról, akkor körülbelül úgy reagáltam, mint majd sokan közületek, mert ez egy hajtogatott, vajas kelt tészta. De ne ijedjetek meg, hanem ha van egy kis időtök, akkor csináljátok meg, megéri J
Na meg a marmeládé... Nem tudom hol hogyan hívják, itt így. Ez egy sűrű, vágható lekvárszerű gyümölcspaszta. Nekem gyerekkoromat idézi, de gondolom mások is vannak ezzel így. Nálunk még kapható szerencsére, így biztos máshol is fellelhető.

A tésztához:
500 g liszt
2,5 dl langyos tej
1 tojássárgája
250 g vaj (ha nagyon meg van szorulva az ember anyagilag, akkor helyettesíthető Rama margarinnal)
25 g friss élesztő
50 g cukor
½ vaníliarúd kikapart belseje
1 kiskanál só

A vajat 100 g liszttel szépen összegyúrom és félreteszem. A langyos tejbe teszem a cukrot és az élesztőt és hagyom egy kicsit felfutni, majd hozzáadom a tojássárgáját, a vaníliarúd kikapart belsejét , a lisztet, majd kiveszek 70 grammot a lisztes vajkeverékből, hozzáadom a tésztához és mindebből egy lágy, de nem ragadós tésztát gyúrok. Kerekítem és félreteszem pihenni 20 percre. A lisztes vajat ráhelyezem egy sütőpapírra, téglalappá lapogatom a sütőpapír között és beteszem a mélyhűtőbe arra a 20 percre míg a tészta is pihen.
Amikor lejárt a pihenési idő, a kezemmel a tésztát enyhe rombuszmintára lapogatom, a közepébe teszem a hűtőből kivett vajat és ráhajtom a tészta négy sarkát. 


Nyújtófával téglalappá nyújtom és háromba hajtom a következőképpen: gondolatban háromfelé osztom a tésztát, a baloldalt ráhajtom a középső részre és ugyanezt teszem a jobb oldallal is. Amikor ez megvan, a tésztát elfordítom 90 fokkal és újból téglalappá nyújtom. Amikor ez is megvan, akkor képzeletben négybe osztom a tésztát, a két oldalt behajtom a közepére, majd az így kapott két részt még egyszer egymásra hajtom. Az így kapott tésztát a hűtőbe teszem pihenni 20 percet. Az idő lejártakor újból téglalappá nyújtom és az elején leírt hármashajtást elvégzem újból, majd megint visszateszem a hűtőbe a tésztát pihenni.
Én az idő lejártával nyújtódeszkára helyeztem a tésztát és téglalappá nyújtottam. Ennek egyharmadát levágtam a marmeládés buktához, azt hat részre vágtam és az alábbi módon formáztam. Ezt a fajta sütit igazán a francia pain au chocolat ihlette. Abban süthető csokirudak vannak ugyanígy beletekerve a tésztába. Nekem az tetszik, hogy kisülve és beleharapva is ugyanolyan klasszul két töltelékcsík marad meg.



A kakaós csigának megmaradt részt megszórtam cukorral, holland típusú kakaóporral és feltekertem mint a bejglit, 2 cm-es szeleteket vágtam és tepsire helyeztem őket.
Mindkét megformázott fajta tésztát hagytam még pihenni 20 percig, majd lekentem egy felvert tojással és az előmelegített sütőben megsütöttem őket. A fényességet a végén ugyanúgy értem el, mint a vaníliás csigánál, hogy lekentem még forrón cukorsziruppal.

Jó étvágyat! J


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése