Örülök, hogy ránk találtál!

Barátaim, ismerőseim biztattak, kezdjem a konyhai tapasztalataimat egy blogba gyűjteni és megosztani Veletek. Lesz itt minden, levesek, főételek, még mosószer is, de legfőképpen péksütik, kenyerek, sütemények. Lesznek átvett receptek és sajátok is.Lesznek sikerek és konyhai katasztrófák, de ha nem veszed rossz néven, mi azt is megosztjuk Veled :)
És mivel mi szinte mindig ketten ügyködünk a konyhában a lányommal Jázminnal, lesznek gyerekek által is elkészíthető receptek. Remélem gyakran ellátogatsz hozzánk és találsz majd kedvedre való recepteket :)

2014. március 29., szombat

Egyszerű bagett


Be kell vallanom nektek, én Limara által szerettem meg a kenyérsütést. Az ő oldalán találkoztam először nagyon jó és érthető leírásokkal. Most elsőként az ő receptjét osztom meg veletek, hogy majd jövő héten egy általam kitalált recepttel folytassuk. Tehát első próbálkozásra ezt a receptet osztom meg veletek.

Hozzávalók:
400 g kenyérliszt
2 dl langyos víz
0,5 dl tej
1 kiskanál só
2 evőkanál olaj
2 evőkanál burgonyapehely (ez akár el is hagyható, de nem kell kétségbeesni, én mindig azt a burgonyapelyhet használom, amiből az instant krumplipüré készül, itt ugyanis sehol nem találtam másik fajtát)
20 g friss élesztő.

A hozzávalókból tésztát gyúrunk. Én úgy szoktam, hogy a langyos vizet, tejet összekeverem, belemorzsolom az élesztőt. Külön összekeverem a lisztet, burgonyapelyhet és a sót, majd hozzáadom a vízes tejes keverékhez és elkezdem gyúrni. Legvégén adom hozzá az olajat. Addig kell gyúrni, míg a kezünk alatt szép selymes de nem ragadó tésztát kapunk. Amikor ez megvan, akkor letakarva 30 percig pihentetem.
Az idő lejártával picit átgyúrom még egyszer és háromba vágom a tésztát. Ekkor hagyom még 10 percet pihenni a tésztát, hogy könnyen formázható legyen.
A formázáshoz az alábbi videót ajánlom, én ezt találtam a legjobbnak. Nekem nincs bagett sütő tepsim, ezért én is a formázás után úgy pihentetem a tésztát ahogy a videón láttam. Már megformázva vastag konyharuhára helyezem, felhúzok egy réteget és majd oda helyezem a következőt és így folytatom mindhárom bagettel. Így kelesztem duplájára őket.
Ez idő alatt előmelegítem a sütőt úgy, hogy az aljába egy kislábasba vízet teszek, így biztosítom a párát a sütőbe. (Nálam nincsenek állítható fokok a gázsütőmön, maximumon tud csak sütni és így is sikerül neki J ) Amikor duplájára kelt a bagett, éles pengével bemetszem, tepsire helyezem, vízzel lepermetezem és addig sütöm, míg szép barna lesz. Van hogy kevés lisztet szitálok rá, hogy rusztikusabb legyen a kinézete, tégy te is kedved szerint.


Ilyen egyszerű ez! J

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése