Örülök, hogy ránk találtál!

Barátaim, ismerőseim biztattak, kezdjem a konyhai tapasztalataimat egy blogba gyűjteni és megosztani Veletek. Lesz itt minden, levesek, főételek, még mosószer is, de legfőképpen péksütik, kenyerek, sütemények. Lesznek átvett receptek és sajátok is.Lesznek sikerek és konyhai katasztrófák, de ha nem veszed rossz néven, mi azt is megosztjuk Veled :)
És mivel mi szinte mindig ketten ügyködünk a konyhában a lányommal Jázminnal, lesznek gyerekek által is elkészíthető receptek. Remélem gyakran ellátogatsz hozzánk és találsz majd kedvedre való recepteket :)

2014. április 24., csütörtök

Orgonaszörp



Egy ideje érdekelnek az ehető virágok. Így bukkantam rá arra a tényre, hogy az orgona ehető.  Olvastam már orgonazseléről, orgonalekvárról is, engem mégis leginkább a szörp csigázott fel leginkább. El is készítettem a saját verziómat.

Ha elkészítenéd, szükséged lesz a következőkre:
500 ml orgonavirág
500 ml víz
400 g cukor
1 teáskanál citromsav

A virágokat leszedtem a száráról, ügyeltem arra, hogy csak az apró virágok kerüljenek a főzetbe.Igazság szerint ez pepecs bár nagyon kellemes része a dolognak, mert az ember közben elvarázsolódik az illattól.
A vizet és a cukrot feltettem főni. 5 perc után hozzáadtam az orgonavirágokat is és további 5 percet főztem tovább. Ezután hozzáadtam a citromsavat és tovább főztem még egy kicsit. Amikor hozzáadtam a citromsavat, nagyon szép színe lett J
Leszűrtem a virágokat, beletettem üvegbe a szirupot, lezártam és száraz dunsztban hagytam kihűlni.
Az íze eleinte édes-savanykás, majd picit késöbb jön az enyhe kesernyés íz.  Nekünk nagyon ízlik!

Próbáljátok ki ti is! J

UI. A képeken a csigusz is nagyon kíváncsi volt a végeredményre J


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése