Örülök, hogy ránk találtál!

Barátaim, ismerőseim biztattak, kezdjem a konyhai tapasztalataimat egy blogba gyűjteni és megosztani Veletek. Lesz itt minden, levesek, főételek, még mosószer is, de legfőképpen péksütik, kenyerek, sütemények. Lesznek átvett receptek és sajátok is.Lesznek sikerek és konyhai katasztrófák, de ha nem veszed rossz néven, mi azt is megosztjuk Veled :)
És mivel mi szinte mindig ketten ügyködünk a konyhában a lányommal Jázminnal, lesznek gyerekek által is elkészíthető receptek. Remélem gyakran ellátogatsz hozzánk és találsz majd kedvedre való recepteket :)

2014. április 29., kedd

Házi sajt


Sok mindent szoktam előállítani itthon, amennyire csak időm engedi, szinte mindent. Így került sor a sajtra is. J Nekünk nincsenek teheneink, de ahol élek sok ember tart, így szinte elkerülhetetlen volt az, hogy legalább egyszer kipróbálás szinten ne kerüljön sor a sajtkészítésre is. Azóta rendszeresen készítünk. 

Hozzávalók:
2 l házi tej
4 kanál ecet
Só, fűszerek

Szükséged lesz még egy forma szűrőre, amit én úgy alakítottam ki, hogy egy tejfölös vödörkének az alját és egyharmadán oldalt is kilyukasztottam sűrűn egy szeggel. Az ember lánya boldogul ahogyan tud :D
A tejet feltettem főni, majd amikor habosodni, majd futni kezd, elzárom alatta a lángot, leszedem a habját, majd kislángon (a legkisebben) folytatom azzal hogy hozzáadok 4 kiskanálnyi sót, (aki akar, ebben a fázisban tehet hozzá fűszereket is), majd a 4 evőkanál ecetet. Egyszer (tényleg egyetlen egyszer!) megkeverem és hagyom addig, míg a tetején látszik a halványzöld savó. Elzárom a lángot alatta és szépen belemerem a tartalmat a kilyuggatott vederbe, amit egy szűrőbe helyeztem. Súlynak egy másik ugyanakkora vederbe köveket helyeztem és ráhelyeztem a gézzel lefedett sajtra, így lesz szép formája. Így hagyom kb. 3 órát, majd kiveszem a formából és a hűtőben tárolom. Tökéletesen lehet rántani is
Egyáltalán nem bonyolult és a végtelenségig variálható ízesítésben, arról nem beszélve, hogy házi készítmény és nagyon finom! Amikor írtam, hogy egyetlen egyszer kell megkavarni, azt jó lesz betartani, másképp grízes állagúra csapódik ki a tej és abból sosem lesz sajt. Ez tapasztalat.

Ha kedvet kaptál hozzá, készítsd el te is! J


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése