Örülök, hogy ránk találtál!

Barátaim, ismerőseim biztattak, kezdjem a konyhai tapasztalataimat egy blogba gyűjteni és megosztani Veletek. Lesz itt minden, levesek, főételek, még mosószer is, de legfőképpen péksütik, kenyerek, sütemények. Lesznek átvett receptek és sajátok is.Lesznek sikerek és konyhai katasztrófák, de ha nem veszed rossz néven, mi azt is megosztjuk Veled :)
És mivel mi szinte mindig ketten ügyködünk a konyhában a lányommal Jázminnal, lesznek gyerekek által is elkészíthető receptek. Remélem gyakran ellátogatsz hozzánk és találsz majd kedvedre való recepteket :)

2014. július 3., csütörtök

Csokis-mandulás keksz (Misa keksz)



Erre a kekszre Szofikánál bukkantam rá itt. Viszont nálunk története van :)
Amikor először készítettem el, akkor tényleg csak a kávé mellé akartam valami kis kekszet enni, kínálgatni a vendégeknek, azt nem is sejtettem, hogy Jázminomnál ez addiktív édesség lesz. Neki ez totál kedvenc, minap mondta is, ő enélkül nem tud élni :D (elég drámai volt, amikor ezt bejelentette) De hogy miért Misa keksz? Folyton sütni kell ezt a kekszet és egyszer, amikor megsütöttem éppen csak párat fogyasztottunk el, a többit a konyha asztalon hagytam. Muszáj volt, mert még langyosak voltak. Körülbelül fél perc telt el, Jázmin kiment a konyhába és kétségbeesett arccal követelte rajtam a kekszeket. Nem értette hogyan tünhetett el mind?! Én sem értettem, hát utánanéztem. Csak morzsák voltak az asztalon. Meglett a ludas is, hiszen a kinti cudar hideg miatt, Misa kutyánk bejöhetett melegedni, de az egyezségünk ennyi volt, arról nem volt szó, hogy eltünteti a kekszeket! :) Azóta ha megkérdezem kiskuktám mit süssünk, a válasz gyakran az: Misa kekszet!



Hozzávalók:

80 g liszt
25 g kakaópor
fél teaskanál sütőpor
90 g kristálycukor
25 g vaj
1 tojás
10 ml Amaretto likör

Bevonáshoz: porcukor

Egy tálba szitáltam a lisztet, hozzáadtam a kakaóport, a fél teáskanál sütőport és a cukrot. Külön tálkába felvertem a tojást, majd hozzáadtam az Amaretto likört. A liszthes keverékhez hozzámorzsoltam a vajat, majd hozzáadtam a tojás-likör keveréket is és alaposan eldolgoztam. Kicsit ragadósnak tünhet de nem baj, ilyennek kell lennie. Folpackba tettem és egy órára a hűtőbe helyeztem pihenni.
Az idő elteltével kivettem a hűtőből, egyforma méretű diónyi golyókat formáztam belőle, majd mindegyik golyót alaposan meghempergettem a porcukorba. Fontos, hogy az egész csupa porcukor legyen, annyira, mintha vastag cukor burok lenne.
Sütőpapírral bélelt tepsire helyeztem őket, tisztes távolságra egymástól és előmelegített sütőbe megsütöttem. Körülbelül 12-14 perc kellet neki az én sütőmbe. A keksz ennyi idő után lágynak, nyersnek tünhet, de amikor kihűlt, szépen megkeményedett. (már azok a darabok amik megélték a teljes kihűlést :) )
Jó étvágyat!



2 megjegyzés:

  1. Bocsánat, de röhögök! :D Jó sztori, persze akkor nyilván nem nevettetek, amikor a kekszikék eltűbtek, de most legalább van egy jó keksznevetek és egy aranyos történetetek. ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Most már mi is kacagunk rajta, de akkor abban a pillanatban ha Jázmin szemmel ölni tudott volna.... Bár nagyon szereti a kutyust és egy-egy kekszet stikába biztos adna neki, nade mind????!!!!! :D

      Törlés