Örülök, hogy ránk találtál!

Barátaim, ismerőseim biztattak, kezdjem a konyhai tapasztalataimat egy blogba gyűjteni és megosztani Veletek. Lesz itt minden, levesek, főételek, még mosószer is, de legfőképpen péksütik, kenyerek, sütemények. Lesznek átvett receptek és sajátok is.Lesznek sikerek és konyhai katasztrófák, de ha nem veszed rossz néven, mi azt is megosztjuk Veled :)
És mivel mi szinte mindig ketten ügyködünk a konyhában a lányommal Jázminnal, lesznek gyerekek által is elkészíthető receptek. Remélem gyakran ellátogatsz hozzánk és találsz majd kedvedre való recepteket :)

2014. július 7., hétfő

Barackos joghurttorta




Hétvégére készíteni kellet egy könnyű, nem édes desszertet. Nálunk erre esett a választás. :)

Hozzávalók:

Az alaphoz:
Itt kicsit bajban vagyok, mert sosem mértem a mennyiséget az alaphoz. Kell hozzá:
Háztartási keksz, olvasztott vaj és porcukor.

A joghurtos réteghez:
6 dl gyümölcs joghurt (esetünkben barackos volt)
4 evőkanál cukor
4 dl tejszin
2 evőkanál zselatin

A tetejére:
600-700 g barack
1-2 evőkanál cukor

Elkészítés:
Kb egy bögre darált kekszet egy tálba helyeztem, hozzáadtam 3 evőkanálnyi porcukrot és kb. fél bögrényi olvasztott vajat. A mennyiségek hozzávetőlegesen vannak feltüntetve. A lényeg, hogy nem túl nedves, de már tapasztható legyen a keksz. Ezzel a kekszes masszával kibéleltem egy kapcsos tortaforma alját, úgy hogy körülbelűl mindenhol egyforma vastagságú legyen. Jól megnyomkodtam, beletapasztottam a forma aljába, majd betettem a hűtőbe egy fél órára dermedni.
Míg az alap dermedt, elkészítettem a joghurtos réteget.
A joghurtot a cukorral lassú tűzre tettem melegedni (nem forrni), majd amikor felmelegedett, hozzáadtam a zselatint és addig kevergettem míg a zselatin teljesen feloldódott benne. Ekkor félretettem hűlni. Addig keményhabá vertem a tejszínt. Amikor a jogurtos zselatinos keverék langyosra hűlt, hozzáadtam a felvert tejszínhabhoz és óvatosan összekevertem úgy, hogy ne törjem össze a tejszínt, majd ráöntöttem a kekszes tortaalapra és visszatettem a hűtőbe dermedni.
A tetejére a barackokat meghámoztam, apróra felvágtam és a cukorral és kevés vízzel sűrű péppé főztem. Gyümölcstől függ, ha szükséges, akkor egy kiskanálnyi zselatint hozzá lehet adni, hogy biztos megállja a helyét a torta tetején :) Amikor már csak langyos, akkor a torta tetejére öntöm és visszateszem a hűtőbe. 5-6 óra múlva szépen szeletelhető.

Jó étvágyat :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése