Örülök, hogy ránk találtál!

Barátaim, ismerőseim biztattak, kezdjem a konyhai tapasztalataimat egy blogba gyűjteni és megosztani Veletek. Lesz itt minden, levesek, főételek, még mosószer is, de legfőképpen péksütik, kenyerek, sütemények. Lesznek átvett receptek és sajátok is.Lesznek sikerek és konyhai katasztrófák, de ha nem veszed rossz néven, mi azt is megosztjuk Veled :)
És mivel mi szinte mindig ketten ügyködünk a konyhában a lányommal Jázminnal, lesznek gyerekek által is elkészíthető receptek. Remélem gyakran ellátogatsz hozzánk és találsz majd kedvedre való recepteket :)

2014. június 7., szombat

Sült túrógombóc, vagy túrófánk



Ha a cím zavart össze, akkor elmondom, hogy szerintem a kettő között van az igazság, de mégsem nevezhettem túrós mineknevezzelek-nek J A lényeg, hogy finom! Nem?

Hozzávalók:
300 g liszt
250 g édes túró
3 tojás sárgája
1 kiskanál szódabikarbóna
2 evőkanál tejföl
2 evőkanál porcukor
Fél citrom reszelt héja

A hozzávalókból tésztát gyúrtam. A liszt mennyiséget általában a túróhoz igazítom, mert sokat számít mennyire száraz, vagy zsíros a túró. A tésztának nem szabad ragadnia, de kemény sem kell legyen, hanem lágyan nyújtható. Ha szükségesnek láttam, még 1-2 kanál lisztet hozzágyúrtam az alaprecepthez.
Kinyújtottam, egy nagy pogácsa szaggatóval karikákat szaggattam, majd azok közepét is egy apró pogácsa szaggatóval szaggattam. Nem túl forró olajban mindkét oldalát megsütöttem, úgy a nagy fánkoknak, mint a kis közepeket is.
Cukros tejföllel tálaltam és ez esetben eper sziruppal, de bármilyen lekvárt, illetve gyümölcs szirupot lehet használni.

Jó étvágyat! J


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése