Örülök, hogy ránk találtál!

Barátaim, ismerőseim biztattak, kezdjem a konyhai tapasztalataimat egy blogba gyűjteni és megosztani Veletek. Lesz itt minden, levesek, főételek, még mosószer is, de legfőképpen péksütik, kenyerek, sütemények. Lesznek átvett receptek és sajátok is.Lesznek sikerek és konyhai katasztrófák, de ha nem veszed rossz néven, mi azt is megosztjuk Veled :)
És mivel mi szinte mindig ketten ügyködünk a konyhában a lányommal Jázminnal, lesznek gyerekek által is elkészíthető receptek. Remélem gyakran ellátogatsz hozzánk és találsz majd kedvedre való recepteket :)

2014. június 14., szombat

Levendulás és narancsos csokilekvár





Eljött a befőzés ideje J Mi is készítünk mindenféle lekvárokat, de idén valami újat is ki akartunk próbálni. Éspedig a csoki lekvárt! Nem is akármilyent, hanem levendulásat és narancsosat.

Hozzávalók a levendulás csoki lekvárhoz
1 evőkanál kakaópor
150 ml víz
50 ml levendula szirup (receptet itt találsz hozzá)
100 g étcsoki (55%-os)
100 g cukor
Fél csomag dzsemfix
1 kiskanál szárított levendula virág
25 g vaj


Ezekből a hozzávalókból egy 357 ml-es befőttes üveget tudunk megtölteni.
A kakaóport, a cukrot, a vizet, a levendulaszirupot és a dzsemfixet csomómentesre kevertem és lassú tűzön felforraltam. Ekkor levettem a tűzről és hozzáadtam az apróra tördelt csokoládét és a szárított levendula virágot. Addig kevergettem míg a csoki teljesen elolvadt, majd visszatettem lassú tűzre és tovább forraltam 2-3 percen keresztül. Legvégén került bele a vaj. Tiszta üvegbe tettem, lezártam és pár percre fejjel lefele fordítottam az üveget.
Másnapra lesz jó, krémes. (Esetemben a képek az elkészítés után kb. 4 órával készültek és már akkor is nagyon szépen besűrűsödött)

Hozzávalók a narancsos csoki lekvárhoz
1 evőkanál kakaópor
170 ml víz
1 evőkanál narancs eszencia
100 g étcsoki (55%-os)
100 g cukor
Fél csomag dzsemfix
1 evőkanál kandírozott narancshéj
25 g vaj



A kakaóport, a cukrot, a dzsemfixet, a narancs eszenciát és a vizet csomómentesre keverem, majd lassú tűzön felforralom. Ekkor a tűzről levéve hozzáadom az apró darabokra tört csokit és a kandírozott narancshéjat és addig kavargattam míg a csoki teljesen elolvadt. Ekkor visszatettem lassú tűzre és tovább forraltam 2-3 percet. Legvégén került bele a vaj. Tiszta üvegbe tettem, lezártam és pár percre fejjel lefele fordítottam az üveget.
Másnapra lesz kellőképpen krémes.

Használható palacsintához, sütire, kekszre, tejberízsre, tejbegrízbe, vagy csakúgy, elkanalazni . Ha valami különlegesre vágysz, ne hadd ki ezt a receptet! J


1 megjegyzés: